Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2007

Η δημοκρατία είναι μόνο για εμάς??


Είναι καιρός που με πνίγει η απορία: γιατί κάποιοι έχουν περισσότερα δικαιώματα από κάποιους άλλους? Τι είναι αυτό που κάνει κάποιον γαμάτο και δημοκράτη και σωστό και ιδεολόγο και και και.. με αποτέλεσμα μόνο αυτός να δικαιούται να ομιλεί? Ή έστω να είναι σωστό μόνο αυτό που πιστεύει και λέει αυτός και για όλα τα αντίθετα να διατηρεί σταθερά το υφάκι στυλ "σε ξέρουμε εσένα τι είσαι, σκουληκάκι".

Ο χρόνος που διατηρώ αυτό το blog είναι ο μισός του χρόνου που διαβάζω blogs άλλων. Και αυτό που έχω εισπράξει είναι μια κάποια "τρομοκρατία". Για αυτά που πιστεύεις, για αυτά που θες να πεις, για τον τρόπο που μιλάς, για το κόμμα που ψήφιζεις, ακόμα και για το ότι ψηφίζεις βασικά. Αν μάλιστα τολμήσεις να διαφωνήσεις και με κάποιον "σουπερ" την έκατσες τη βάρκα. Προχτές σε συζήτηση με φίλο blogger ο οποίος μου ανέφερε κάτι που ήθελε να γράψει του συνέστησα "μη το γράψεις - θα σε φάνε". Αμέσως βέβαια κατάλαβα πόσο γελοίο ήταν αυτό που ξεστόμισα και αμέσως του είπα να κάνει ό,τι θέλει, δε χρειάζεται να είναι κότα σαν εμένα.

Ε, λοιπόν, όμως ούτε και εγώ είμαι κότα. Τέρμα. Εγώ το blog το άνοιξα για να έχω κάπου να τα λέω. Αυτά που με εντυπωσιάζουν, με εξοργίζουν, με κάνουν να απορώ, με ενθουσιάζουν. Και πιστεύω πως για αυτό υπάρχουν τα blogs, όχι για να μαζευτούμε εδώ όλοι οι γαμάτοι τύποι και να λέμε ο ένας στον άλλον πόσο γαμάτοι είμαστε.

Η αιτία που προκάλεσε αυτή την εσωτερική επανάσταση είναι κάτι που διάβασα σε ένα σχόλιο, δεν έχει σημασία ποιος το έγραψε ή που. Πάντως έλεγε κάτι σαν "τι δουλειά έχουν οι δημοσιογράφοι στα blogs?". Φαντάζομαι την ίδια δουλειά που έχω και εγώ. Εγώ, που για να αλλάξω template στο blogspot κοίταξα άφωνη τον κώδικα και αναφώνησα "ώστε αυτό λοιπόν εστί κώδικας?". Εγώ που σαν παιδάκι περηφανεύομαι για τις αλλαγές που έκανα μόνη μου πριν μου κάνουν delivery το super template που έχω τώρα.

Γιατί δηλαδή δικαιούμαι εγώ να έχω blog? Γιατί δικαιούσαι εσύ? Και αλήθεια ποιοι άλλοι απαγορεύεται να έχουν blog? Έτσι για να ξέρουμε δηλαδή, μήπως πάμε να υπερασπιστούμε κάποιους αγνώστους και βρεθούμε δαχτυλοδεικτούμενοι και εμείς!

Θα πω τα εξής. Συχνά καταφέρομαι δεικτικά κατά του τρόπου παρουσίασης των ειδήσεων. Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει πως θεωρώ άχρηστους τους δημοσιογράφους. Η δημοσιογραφία είναι λειτούργημα, και μάλιστα υψηλό. Η δημοσιογραφία είναι όμως και επάγγελμα, και μάλιστα απαξιωμένο. Είναι λειτούργημα γιατί οι δημοσιογράφοι προσφέρουν την ενημέρωση στον κόσμο. Είναι επάγγελμα γιατί οι δημοσιογράφοι έχουν αφεντικό. Είναι δύσκολο να είσαι δημοσιογράφος. Να ξεκινάς με την ιδεολογία σου, με τις ελπίδες σου, σίγουρος πως αυτό που έχει σημασία είναι το μυαλό σου και η γραφή σου. Για να καταλάβεις γρήγορα πως σημασία έχουν τα κολητηλίκια του αφεντικού σου. Και να χρησιμοποιείς το μυαλό σου ψάχνοντας τρόπο να ζήσεις με τα 500 Ευρώ μισθό. Για τα οποία πανηγυρίζεις μόλις τα κερδίσεις μετά από χρόνια που δουλεύεις τζάμπα. Όχι μόνο τζάμπα, αλλά λες και ευχαριστώ που σε τιμούν προσφέροντάς σου την έξοχη ευκαιρία να δουλεύεις. Πολλοί δημοσιογράφοι σε εφημερίδες γράφουν και τα άρθρα τους δημοσιεύονται με άλλο όνομα. Δε θα ήθελα να είμαι στη θέση αυτή. Επειδή δηλαδή κάποιοι ξεχώρισαν -με όποιο τρόπο - και πληρώνονται καλά πηραμε μια πέτρα και τους λιθοβολάμε όλους?

Υπάρχουν φυσικά και οι δημοσιογράφοι οι οποίοι έχουν καταφέρει να ζουν καλά από τη δουλειά τους και χωρίς να είναι σταρ. Ακόμα και αυτοί δεν έχουν την δυνατότητα να εκφραστούν όπως επιθυμούν στο μέσο όπου εργάζονται, υπάρχουν τα "όρια" που τους τίθενται. Μπορεί π.χ. δημοσιογράφος που αθρογραφεί στα Νέα να εκφραστεί θετικά για κάποια κίνηση της Νέας Δημοκρατίας? Ή για να πάω και αλλού. Μπορεί αρθρογράφος του Πρωταθλητή να εξυμνήσει τον Γκονζάλες? Και όμως έχουν πράγματα να πουν. Γιατί δεν μπορούν να το κάνουν σε ένα μέσο που διατίθεται για αυτό το σκοπό? Όταν μάλιστα έχουν περισσότερα πράγματα να χάσουν από εμένα για παράδειγμα, αν δημοσιοποιηθεί η ταυτότητά τους.

Θα εξακολουθήσω να σχολιάζω τον τρόπο που παρουσιάζονται οι ειδήσεις. Γνωρίζοντας πως αν τις παρουσίαζα εγώ θα το έκανα με τον ίδιο τρόπο - αλλιώς δε θα τις παρουσίαζα. So simple. Αλλά ας σοβαρευτούμε. Ή είμαστε δημοκράτες ή είμαστε μαλάκες. Και εγώ όποιον δεν γουστάρω απλά δεν τον διαβάζω.
Παρακαλώ να κάνετε το ίδιο και όσοι δε γουστάρετε εμένα, ok??

10 σχόλια:

zouri1 είπε...

εγω γουσταρω και διαβαζω.

Maria Iribarne είπε...

Ναι, τόσο γαμάτοι τύποι είναι όλοι, που περνάνε τη μέρα τους πάνω από ένα pc ψάχνοντας αφορμή να λυντσάρουν κάποιον. Ξέρω γω, βρε Μαφάλντα μου, αυτά έγραφα και χτες σε ένα φίλο, αν είναι τις αηδίες που ζω καθημερινά να τις βλέπω διογκωμένες (λόγω της ανωνυμίας) και στον ελεύθερο χρόνο μου, τι να τα κάνω τα blogs; Τέλος πάντων, καλή χρονιά είπαμε; Δεν είπαμε, καλή χρονιά λοιπόν και να μας πάνε όλα καλά (δεν τη βλέπω να 'ρχισε και πολύ καλά, αλλά πού ξέρεις, μπορεί να εξαντληθεί η γκαντεμιά στον πρώτο μήνα).
Όσο για τους δημοσιογράφους, γιατί κουράζεσαι; Έξω από τα blogs, είναι πιο εύκολο. Και για να μη μας πούνε και ρατσιστές, μπορούμε να βρούμε και άλλες τάξεις να αποκλείσουμε. Εγώ, ας πούμε, βρε παιδί μου, πάντα είχα ένα απωθημένο με τους ξυλοκόπους. ΕΞΩ ΟΙ ΞΥΛΟΚΟΠΟΙ ΑΠΟ ΤΑ BLOGS!!! (όσο για επιχειρήματα, αν πιω δυο τρία τσίπουρα, θα σου κατεβάσω τόσα, που θα τρίβεις τα μάτια σου!).

mafalda είπε...

zouri: Σε ευχαριστώ πολύ!!

Maria: Να σου πω.. Βάζω εγώ τα τσίπουρα, βάλε εσύ τα επιχειρήματα, να δεις τι ωραία που ξεκινάει η χρονιά αν αλλάξεις οπτική γωνία!!!

Και εδώ κάνε αυτό που κάνεις και στη ζωή σου έτσι και αλλιώς. Ασχολήσου με άτομα που σου
ταιριάζουν και μόνο!

Γενικά όχι, δεν επιχειρώ να υπερασπιστώ τους δημοσιογράφους, λες και με είχανε ανάγκη. Ο φασισμός όσων καταριούνται τον φασισμό είναι που με ενοχλεί!

Lithonis είπε...

Δεν σε καταλαβαίνω.
Έχεις το αναφαίρετο δικαίωμα να συμφωνήσεις μαζί τους.
Τι άλλο θες ποια από τη ζωή σου;

Ανώνυμος είπε...

Σου είχα πει από την αρχή όταν ξεκινούσαμε το άθλημα ότι αν δεν αισθάνεσαι άνετα να γράφεις ότι σου κατέβει στοι κεφάλι καλύτερα να μη γράφεις τίποτα. Θυμάσαι? Ευτυχώς συνέχισες για όλους αυτούς που σε διαβάζουν. Μη κολάς, προχώρα!

Nikolia είπε...

ακόμα και τα comments τα υβριστικά είναι "καλά". χρειάζονται να υπάρχουν. προτρέπω να μην τα σβήνουμε (εκτός αν ξεπερνάνε το μέτρο κατά πολύ).. οι ανεγκέφαλοι υπάρχουν, δυστυχώς δεν σβήνονται απτο χάρτι! καλή συνέχεια..

mafalda είπε...

Lithonis: Αυτό το ξέχασα, αλήθεια.
Επομένως, το μόνο που απέμεινε να θέλω πια από τη ζωή μου είναι ένα βαρβάτο τζακ ποτ.. μόνη μου!!

σεξπυρ: Θα πιστέψεις ότι μόλις ανέβασα το ποστ και το διάβαζα, σκεφτόμουν ακριβώς εκείνη την κουβέντα? Τελικά μόνο αυτό που έχεις μέσα σου μπορείς να βγάλεις και τίποτα άλλο. Ευτυχώς!

Νικολία: όπως και στην πραγματική ζωή υπάρχουν διάφορα στοιχεία προβληματικά (όπως το μεταφράζει ο καθένας). Όπως στη φύση υπάρχουν και τα ζιζάνια. Όλα χρειάζονται ακριβώς για να προαχθεί η σκέψη. Και όλοι κρίνονται αναλόγως. Καλώς μας ήρθες!

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν! Τα λες φοβερά, μια χαρά. Μ' αρέσει όπως τα λες και έχεις απόλυτο δίκαιο. Ξέρεις κάτι? Παλαιότερα που διάβαζα μετά μανίας Μαναφάλντα και μου άρεσε τρομερά, δάκρυζα κι από το γέλιο κι από συγκίνηση! Η Μαφάλντα ήταν η πλέον δημοκράτισσα που πέρασε απ' αυτό τον πλανήτη! Θυμάμαι χαρακτηριστικά έναν στίχο, στον οποίο η Μαφάλντα φώναζε: Ζήτω το μπακάλικο του δον Μανόλο!!!!!!!!
Είναι δύσκολο να ξεχωρίζεις ρόλους σήμερα στην εποχή μας. Τρομερά δύσκολο. ΝΑ είσαι δημοσιογράφος? Να είσαι bloger? Να είσαι ο άνθρωπος στη δουλειά σου? Πως θα μιλήσεις στο σπίτι σου και να εξηγήσεις στα παιδιά σου? Πώς θα φερθείς στο αφεντικό και πώς θα γράψεις για την δημοκρατία στην εφημερίδα σου ή στο blog σου? Σκέφτομαι ότι μάλλον είσαι δικηγόρος ή έχεις σχέση με τη δικαιοσύνη! Η ανωνυμία εδώ βοηθάει τρομερά! Λες ό,τι θέλεις, αλλά ο άνθρωπος που συναισθάνεται τι θέλει να πει, σκέφτεται τι να γράψει. Γράφεις, γράφεις, γράφεις για όλους και για όλα, αλλά έρχεται η ώρα κατά την οποία θα πας στον άλφα και στον δέλτα να ζητήσεις χρήματα. Εσύ προσωπικά? Στις επαρχιακές εφημερίδες ναι, ο ίδιος, προσωπικά. Θα βγεις θα βόλτα και θα δεις τον τάδε πολιτικό να κάθεται δίπλα σου, ή θα σου πει: να κάτσω στο τραπέζι? Να κεράσω ένα ποτό? Άνθρωποι είμαστε, όχι γαϊδούρια! Χαμός! Το μυαλό σου γυρίζει χίλιες χιλιάδες στροφές το δευτερόλεπτο. Τι θα του πω... αν μου πει... για το άρθρο όπου τον καταχέριαζα προχθές?
Δύσκολοι ρόλοι! Έχουν δει τόσα πολλά τα μάτια μου, που πλέον, οι απόλυτες θέσεις μου περί ελευθερίας, περί δημοκρατίας, περί ελευθερίας του λόγου, περί του ποιος μπορεί να γράφει και τι πρέπει να γράφει και πώς πρέπει να σκέφτεται την ώρα που γράφει και πώς μπορεί να αυτολογοκρίνεται την ώρα που σκέφτεται... και πάει λεγοντας, καθημερινά, συνεχώς, αδιάλειπτα, περνούν από κόσκινο, από την κρισάρα που λέμε! Τρομερές καταστάσεις. Στο τέλος, όταν κλείνεις την εφημερίδα, έχεις ένα κεφάλι καζάνι, από την προσπάθεια, από τα τσιγάρα, από τους καφέδες, από το... ψιλοκοσκίνιμα και την σκόνη που άφησες μέσα στο μυαλό σου!
Όμως, στην τελική, όπως και να 'χει, τα έργα του καθενός, τα κείμενά του, καταδεικνύουν το ποιόν του καθενός από μας.
Μ' αρέσει όπως γράφεις. Μην σταματήσεις να το κάνεις. Όλοι χρειαζόμαστε!!!

kira είπε...

Μαφάλντα μαζί σου! Συμφωνώ απόλυτα και διαβάζω πάντα όποιον μου προξενεί το ενδιαφέρον γιατί κάτι έχει να μου πει... Προφανώς και υπάρχει χώρος για όλους εδώ, γιατί να χαλνιόμαστε και εδώ με κακοήθειες και ασημαντότητες; Περί ορέξεως...

mafalda είπε...

θανάση: Κάθε επάγγελμα έχει τις δικές του δυσκολίες και νομίζω πως πολύ εύκολα αφορίζουμε όλοι ό,τι δεν γνωρίζουμε. Ομολογώ, ότι τέτοιου είδους προβληματισμοί δεν είχαν περάσει από το μυαλό μου, και βλέπω πως και εσύ κάπου ήθελες να τα πεις.
Το ζήτημα της διάκρισης των πλευρών του καθενός μας είναι κάτι που όλοι αντιμετωπίζουμε κάποια στιγμή, ειδικά όταν πρέπει να διαχωρίσουμε την συμπεριφορά μας την επαγγελματική από την προσωπική.
Πόσο πρέπει η επαγγελματική σου ιδιότητα να επηρεάζει την προσωπικότητά σου και τον τρόπο που ζεις την ζωή σου?
Φαντάζομαι όσο περισσότερο ξεμπερδέψεις αυτά τόσο πιο ισσοροπημένη ζωή θα ζήσεις.. Ελπίζω τουλάχιστον!

kira: δε χαλιέμαι καθόλου, απλά όταν κάτι μου την δίνει δεν μπορώ να το αγνοήσω. Οι απόψεις του καθενός είναι φωτογραφίες της προσωπικότητάς του, και εγώ δεν συνηθίζω να μασκαρεύομαι με εξαίρεση τις απόκριες.
Φαντάζομαι το καλό σε τέτοιες εξάρσεις είναι ότι βρίσκεις ανθρώπους που σκέφτονται όπως εσύ, ασχέτως αν οι σκέψεις σου είναι σωστές ή λάθος!
Καλώς ήρθες από εδώ!