Τρίτη 22 Μαΐου 2007

Οι εμμονές του επαγγέλματος

Ήμουν σε μια ημερίδα σχετικά με τις συνεντεύξεις σε εταιρείες προς εύρεση εργασίας. Η όλη παρουσίαση δεν έλεγε τίποτα, στην ουσία μας παρουσίασαν και μας διαφήμισαν τις εταιρείες τους. Η κουβέντα που ακολούθησε όμως είχε γέλιο, κλάμα και σασπένς..


Τι να πρωτοσχολιάσω? Το ότι είχα άγνωστες λέξεις, αλλά μετά κατάλαβα ότι ομιλούσαν τη νέα ελληνική γλώσσα όπου παρεισφρύεις "ασυνείδητα" αγγλικές λέξεις (μιλάμε για τρελλή *λάνγκουιτσ*μάθεια) γιατί έχεις και μια αξία βρε παιδί μου, μη σε μπερδέψουμε και με την πλέμπα που μιλάει ελληνικά. Κοινώς, μιλάμε τέλεια αγγλικά, και πως το λέτε το *κόρσης* (σ.σ. courses) εσείς εδώ στο Ελλάντα?
Πέρα από πλάκα, καταλαβαίνω ότι σε επίπεδο ορολογίας χρησιμοποιείς αγγλικές λέξεις, αλλά δεν αντιλαμβάνομαι γιατί σε χαλάει ο *μπας κλας* (που λέγαμε και στην *Ίνγκλαντ*) όρος σεμινάριο? Ααααα, δεν ξέρεις πως γράφεται? Πες το μου έτσι... Να ξέρετε δεν υπερβάλλω, μιλάμε για απίστευτες αγγλικές λέξεις για το οτιδήποτε.


Τι άλλο ενδιαφέρον ακούσαμε? Α, ναι! Ακούσαμε ότι το *σι-βι* μας πρέπει να είναι άψογο - σοβαρό - σύντομο - περιεκτικό, η συμπεριφορά μας στο τηλεφωνο *στρίκτλυ* επαγγελματική, το *ντρεσ κόουντ* πρέπει να το τηρούμε γιατί "είναι θέμα σεβασμού προς την εταιρεία" κλπ, κλπ, κλπ. Αλλά σε ερώτηση, γιατί οι εταιρείες δεν φροντίζουν να στείλουν απορριπτική απάντηση μετά τη συνέντευξη μάθαμε ότι "άνθρωποι είναι και αυτοί και δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν" (με τη πλέμπα που λέγαμε) και αν ξέραμε μόνο πόσο δύσκολο είναι(δακρύστε και εσείς μαζί μας). Μετά μάθαμε ότι φτιάχνονται ήδη προγράμματα για να αποστέλλουν μαζικές *ριπλάις* (ο φίλος μου, μου ψιθύρισε στα κρυφά πως τα προγράμματα αυτά λέγονται *μέιλ* και είναι εύκολα στη χρήση, αλλά επειδή είναι κακός άνθρωπος κράτησε την τεχνογνωσία για τον εαυτό του.. Υποπτεύομαι πως έχει σκοπό να πάει αύριο να τους πουλήσει την τεχνογνωσία αυτή πανάκριβα και μετά θα τον ψάχνω στον Αγ. Μαυρίκιο).


Αφού αναλύσαμε το πώς πρέπει να πουλάμε τον *σελφ* μας, και τα προσόντα μας, και την *περσονάλιτι* μας, ήθελα να ρωτήσω την άποψή τους για την κλασική ερώτηση "τι μισθό παίρνεις/θες" και τη συνεισφορά της απάντησης στην τελική επιλογή αλλά με πρόλαβαν. Όταν είπε και κάποιος "διαλέγετε τον πιο φτηνό", γελάσαμε όλοι με το *τζόουκ* του, αλλά φυσικά δεν τον διέψευσαν. Ειλικρινά στο τόπικ αυτό δεν θυμάμαι τις *ρισπόνσις* γιατί μάλλον μας δούλευαν ψιλό γαζί, αλλά δεν είμαι και σίγουρη.


Θύμωσα που μου έκλεψαν την ερώτηση και επειδή τα είχα πάρει στο κρανίο με όσα άκουγα, σκέφτηκα να κάνω ένα *στέιτμεντ*, οπότε έθιξα το θέμα ωραρίου (δουλεύεις δωδεκάωρο) και των υπερωριών (ξέρετε, αυτών που δεν πληρώνεται σχεδόν κανένας) με έμφαση στο γεγονός ότι στο δηλώνουν από τη συνέντευξη και επομένως περιλαμβάνεται στη σύμβαση εργασίας σου μολονότι δεν είναι νόμιμο (να μην πληρώνονται οι υπερωρίες ντε) και πως πρέπει ο *κάντιντανντ* να αντιδράσει, αφού αν αρνηθεί θα βρεθεί κάποιος με ανάγκη και θα δεχτεί.


Έλαβα κολοσιαία απάντηση. Με αποστόμωσε πλήρως, εμένα τη φτωχή δικηγόρο, που ζω και κινούμαι στη δικιά μου γεώσφαιρα...Με αποσβολλωμένο βλέμμα για την φρικιαστική ερώτηση που είχα κάνει έμαθα πως είναι θέμα δικής μου επιλογής (το να μείνω άνεργη επειδή διεκδικώ τα δικαιώματά μου), και άλλωστε δεν δουλεύω περισσότερο επειδή μου φορτώνουν δουλειά τριών με μισθό μισού, αλλά επειδή δουλεύω αργά (εγώ η άχρηστη) και τι φταίει η ΜΗΤΕΡΑ εταιρεία για τη δική μου ανεπάρκεια (μετανοώ πλήρως για τις φρικιάστικες *ντεμάνντσ* μου)...


Και ακολούθησε η κορυφαία *κονβερσέισον*:
- όσο για το νόμιμο που αναφέρατε (παύση)
έχετε το δικαίωμα να επιλέξετε (παύση)
πρόκειται για ελεύθερη αγορά (παύση)
Υπάρχει και η επιθεώρηση εργασίας (γελάκι).

-(εγώ, εντελώς παρμένη)
βλέπω γελάτε, προφανώς επειδή ξέρετε πως κανένας δεν τολμάει να πάει

- ε... ναι. Κανένας δεν πηγαίνει ποτέ, καταλαβαίνετε τους λόγους...

-(Από το βάθος ακούγεται φωνή να κάνει *λαρτζ* δήλωση)
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΞΕΧΝΟΥΝ, ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΤΕ(!!!!).


Τι να πω τώρα εγώ? Ξυπνήστε ζώα???Κανένας δε θα σώσει κανέναν, όσο για κάθε έναν που αξιώνει τα νόμιμα και την αξιοπρέπειά του, παραφυλάνε δέκα που ελπίζουν να το κάνει (ο μαλάκας)!


Ειπώθηκαν και άλλα ωραία, αλλά επειδή πρόσφατα ανακάλυψα πως έχω αλλεργία στην μαλακία, άρχισα ήδη να τα ξεχνάω!


* όσοι είχατε άγνωστες λέξεις, να πάτε να μάθετε αγγλικά πριν ξαναέρθετε. Εδώ είμαστε σίριους μπλογκ*



13 σχόλια:

zouri1 είπε...

και ομως συμβαινουν παντου ολα αυτα τα τραγικα που λες.Και ολοι σαιλενς,για υπερωριες και δικαιωματα.

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

σατ απ εντ σουίμ...

xalara είπε...

φαυλος κύκλος θα έλεγα :( κι εγώ έχω παρόμοια αλλεργία... από την άλλη πλευρά δεν εχω ΙΚΑ κλπ, γι'αυτό καλύτερα να μην πω τίποτα
:(

mafalda είπε...

zouri & Σπύρο: Βλέπω μπήκατε εύκολα στο κλίμα. Δεν πιστεύω να είστε HR πουλάκια μου!

xalara: Τώρα τι να σου πω για την ασφάλιση σου? Δεν μπορώ να σε πάρω στο λαιμό μου και να μείνεις άρρωστη. Απλά κάποια στιγμή πρέπει να γίνουν κινήσεις για να ξυπνήσουμε όλοι μαζί γιατί δυστυχώς ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη!

maxim glendower είπε...

στην δουλειά μου δεν μου αυξάνουν τις ώρες επειδή μάλλον προλαβαίνω σε 4 ώρες να κάνω ότι άλλοι αργόσχολοι σε 6, αρά σου λέει αφου προλαβαίνει ο μαλάκας γιατί να του αυξήσουμε τον μισθό. bullshits

mafalda είπε...

maxim glendower: Η δικιά σου περίπτωση είναι ιδιάζουσα και πρέπει να της αφιερώσουμε χωριστό ποστ!!!

Lote Alcarin είπε...

Εγώ στα είπα και από κλόουζ. Δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόμπλεμ. Αφού τα Ίνγκλις είναι ένας πολιτικλι κορέκτ τρόπος να επικοινωνήσεις ιδίως όσον αφορά μάνατζμεντ και διοίκηση. Ενιγουέι, ελπίζω πως θα έρθεις στα σένσις σου, και θα καταλάβεις κάποια στιγμή. Αντερσταντ?

mafalda είπε...

Γιεσ μαμ!!!
(Τολμάω να πω νο?)
χαχαχα

Maria Iribarne είπε...

Mafalda μου, έγραψες! Το διαβάζω και το ξαναδιαβάζω και κάθε φορά πεθαίνω στα γέλια, αλλά, κατά περίεργο τρόπο, όταν πηγαίνω να αφήσω σχόλιο, με πιάνουν τα διαόλια μου.

Ανώνυμος είπε...

μπράβο κοριτσάκι που όρθωσες ανάστημα.

ΥΓ: είχες αφήσει σε αυτούς τα στοιχεία της εταιρίας που εργάζεσαι; από περιέργεια ρωτώ.

homelessMontresor είπε...

Αν διαβάσεις άρθρα σε εφημερίδες με ανάλογο θέμα εκεί να δεις γέλια και κλάμματα με τα Ινγκλις. Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω αυτήν τους την εμμονή!

mafalda είπε...

μαρια μου, να σου πω το ίδιο παθαίνω και εγώ!

σεξπυρ, κοίτα εγώ δεν δουλεύω σε εταιρεία, είμαι ελεύθερη επαγγελματίας. Εξ ου και ο τίτλος οι εμμονές του επαγγέλματος. Στο δικό μου απευθύνεται, που ψάχνω το νόμιμο και το μη νόμιμο. Αν η ερώτηση σου ήταν τι θα έκανα αν τα αντιμετώπιζα αυτά η απάντηση μου είναι δεν ξέρω γιατί δεν θέλω να μιλήσω με τη σιγουριά της απόστασης.

Αλλά επιμένω, ένας μόνος του δεν καταφέρνει τίποτα, εκτός από το να μην βρίσκει δουλειά. Όσο οι εταιρείες βρίσκουν και τα κάνουν όμως, αυτά θα συμβαίνουν.

homeless montresor: Εδώ δεν την καταλαβαίνουν οι ίδιοι θα την καταλάβεις εσύ και εγώ? Κόμπλεξ κρύβεται από πίσω, και πλήρης άγνοια της ελληνικής γλώσσας.

Ανώνυμος είπε...

Σχετικά με την κινητοποίηση της Παρασκευής για την Αμαλία, σας ενημερώνουμε ότι: α) Την Παρασκευή 1η Ιουνίου, όλοι οι bloggers θα ανεβάσουμε ένα post με τον κοινό τίτλο "Για την Αμαλία". β) Το τελικό κείμενο που θα αποσταλλεί με e-mail σε υπουργεία, αρμόδιους φορείς, κλπ έχει ήδη αναρτηθεί και όποιος θέλει μπορεί να το αντιγράψει και να το δημοσιεύσει (όχι πρίν την Παρασκευή). Επίσης θα βρείτε λίστες με links, μεταφρασμένα κείμενα και δελτία τύπου. γ) Έχει ανοίξει ένα προσωρινό blog για την τελική φάση του συντονισμού της όλης προσπάθειας, με τίτλο Για την Αμαλία. Όσοι θέλετε να συνεισφέρετε ώστε να δικαιωθεί κάποτε ο αγώνας της Αμαλίας, μπορείτε να ενημερωθείτε από εκεί για όλες τις λεπτομέρειες της συλλογικής αυτής δράσης. Δηλώστε συμμετοχή για να γίνετε contributors και ενημερώστε όσους μπορείτε.







ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ BANNER ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΛΕΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΜΕ E-MAIL ΣΕ:
α) ΦΙΛΟΥΣ & ΓΝΩΣΤΟΥΣ (με την παρότρυνση να το στείλουν κι εκείνοι σε όσες περισσότερες διευθύνσεις μπορούν)
β) ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ, ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ, ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΙΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ, ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ, ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥΣ & ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ, ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ, κλπ.
Όσο πιο πολλά mail λάβουν τόσο το καλύτερο. Για μια πλήρη λίστα επισκεφτείτε τα blogs του pψlsemannen και της aphrodite. Ειδικά για τα ΜΜΕ, θα συνταχθεί κι ένα σύντομο και περιεκτικό δελτίο τύπου.





aphrodite - links for emails








PENTHESILEIA